Saturday, July 20, 2013

Lost City Raiders (2008)

Režija: Jean de Segonzac

Scenario: Jean de Segonzac, Torsten Dawi
 
 
 
Meni stvarno nije jasno zašto ljudi snimaju ovakve filmove. Grandiozne priče u kojima je Zemlja na ovaj ili onaj način pobataljena (snijegom, ledom, vodom ili nečim sličnim) imaju smisla ako ste Roland Emerih i ako imate stotine miliona dolara da to realizujete kako treba. Ako pak raspolažete sa svega šest miliona, onda odmah morate da se pomirite s tim da će vaš film biti kanta. I to je upravo slučaj ovde.

 
Radnja filma Lost City Raiders dešava se 2048., dakle četrdeset godina u budućnosti (računajući od godine snimanja). Zbog globalnog otopljenja došlo je do otapanja onog silnog snijega i leda sa polova, nivo vode je narastao i, kao što možete da zamislite, došlo je do opšte kataklizme. Srećom (samo ne znam po koga) ne u onolikoj mjeri kao u Waterworldu – u vrijeme dešavanja filma, kopno zauzima nekih 10% površine Zemlje.

 
Pratimo Džejmsa Brolina i njegovu dvojicu sinova, Šarmantnog Vjetropira i Štrebera, koji svojim brodom krstare po potopljenim gradovima i sakupljaju neke dragocjene drangulije. Kao najveće face za skupljanje drangulija, oni od Katoličke crkve dobijaju zadatak da pronađu misteriozni skiptar koji ima moć ne samo da zaustavi dalje potapanje Zemlje, već i da smanji nivo vode. Taj skiptar je zapravo štap Ozirisa ili Anubisa ili tako neke budale, a koristio ga je i Mojsije prilikom bjekstva iz Egipta, kad je visprenim potezom razdvojio Crveno more i omogućio Jevrejima da prođu, a Egipćanima da se utope. U potragu za dragocjenom relikvijom pored naših heroja upušta se i nekakav zli Rus koji skiptar želi za sebe, e ne bi li ostvario vjekovne snove svakog ruskog tajkuna o svjetskoj dominaciji.

 
Od ekstremne gluposti ove priče odmah sam dobio glavobolju. Što je najcrnje, autori filma su očigledno mislili da scenario koji imaju tuče Indijana Džonsa na svim poljima, pa su ga tretirali smrtno ozbiljno, što je naravno bila katastrofalna greška. Mada, realno gledano, u filmu se vrlo malo toga dešava, uglavnom je u pitanju dosadna jurnjava kroz podvodne hodnike, plus nešto malo mlaćenja i konačno, na kraju filma, stupanje artifakta na scenu, što zasjenjuje čak i legendarni završetak Otimača izgubljenog kovčega, al kad bi svinje mogle da lete.

 
Vizuelna strana nije od velike koristi. Zbog sirotinjskog budžeta, režiser nam panoramu potopljenih gradova prikazuje vrlo stidljivo, tek toliko da se otalja posao prilikom dolaska na novu lokaciju i onda se brže bolje baca na dešavanja pod vodom, jer ta «panorama» se obično sastoji od užasne CGI vode na koju su nalijepljene dvije ili tri užasne CGI zgrade. Zbog toga, iako naši «junaci» putuju na razna mjesta u svijetu, tokom gledanja uopšte nemate osjećaj da posmatrate neku veliku avanturu.  Interesantno je takođe da tehnologija nije nimalo uznapredovala za ovih četrdeset godina –oružja, gedžeti, odijela, o prevoznim sredstvima da i ne govorimo, sve to je potpuno isto kao u prvoj deceniji 21. vijeka.

 
Ako ipak kao svaki pravovjerni apokalipsokompletista odlučite da se podvrgnete iskušenju i pogledate film, dobra vijest je da dešavanja na ekranu značajnu uljepšavaju Betina Cimerman i Elodi Frenk, koje nedostatak velikog glumačkog talenta obilato nadoknađuju drugim... ahem, kvalitetima. Ipak, prije nego što vam svakakve ideje padnu na pamet, dužan sam da vas upozorim da su ključni pojmovi ovde «TV» i «PG-13».

No comments:

Post a Comment